43/2025

Zarząd Stada Ogierów Starogard Gdański Sp. z o.o. w Rzecznej, 14-400 Pasłęk

zaprasza do składania pisemnych ofert

na „Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę nowej obory dla krów mlecznych wraz z infrastrukturą pod potrzeby doju grupowego, zbiorników na gnojowicę oraz modernizację  istniejącej obory pod potrzeby planowanej technologii i poprawy dobrostanu w miejscowości Nowe Kusy” zgodnie z niniejszym zapytaniem ofertowym.

I. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, techniczno –prawnej i kosztorysowej w postaci projektu budowlanego, technicznego, kosztorysowego dla inwestycji:  Budowa nowej obory dla krów mlecznych na 240 stanowisk wraz z infrastrukturą pod potrzeby doju grupowego, zbiorników na gnojowicę 2 x 2500 m 3,  oraz modernizacja  istniejącej obory pod potrzeby planowanej technologii i poprawy dobrostanu w miejscowości Nowe Kusy , wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i uzgodnień oraz pozwolenia  na budowę w organie administracji architektoniczno – budowlanej.

Szczegółowy zakres usług:

  1. Sporządzenie wielobranżowej dokumentacji projektowej, techniczno – prawnej w postaci projektu budowlanego i technicznego: na budowę budynku nowej obory dla krów mlecznych wraz z infrastrukturą pod potrzeby doju grupowego, zbiorników na gnojowicę oraz modernizację istniejącej obory pod potrzeby planowanej technologii i poprawy dobrostanu w miejscowości Nowe Kusy ,obejmującego wszystkie branże techniczne, tj. wod.- kan., elektryczna, p.poż., (i inne wymagane) wraz z projektem zagospodarowania terenu działki. Rozwiązania technologiczne należy uzgodnić z inwestorem.
  2. Przygotowanie i uzyskanie wniosku o warunki zabudowy.
  3. Zamawiający uzyska decyzję środowiskową i dostarczy ją Wykonawcy.
  4. Opracowanie koncepcji funkcjonalno– przestrzennej, uzgodnienie przygotowanej koncepcji z Zamawiającym.
  5. Przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie, w tym oględzin, badań powierzchniowych, badań geologicznych oraz niezbędnych pomiarów.
  6. Uzyskanie niezbędnych materiałów i dokumentów, w tym aktualnej mapy do celów projektowych.
  7. Opracowanie materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji o warunkach zabudowy i uzyskanie tej decyzji dla Zamawiającego- jeżeli będzie wymagane.
  8. Sporządzenie dokumentacji geotechnicznej podłoża gruntowego.
  9. Pozyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień potrzebnych do uzyskania prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę, w tym p.poż, sanepid, BHP uzgodnienie pod względem higieniczno- sanitarnym (i inne wymagane) oraz na podstawie stosownego pełnomocnictwa reprezentowanie Zamawiającego i przeprowadzenie wszystkich niezbędnych czynności, aż do odbioru decyzji z klauzulą prawomocności.
  10. Wykonanie kosztorysów inwestorskich i przedmiarów robót do projektowanych robót budowlanych i branżowych.
  11. Zaprojektowanie i uzgodnienie przyłączy, takich jak : energia elektryczna, wod.-kan. (studnia), szambo, zbiornik do celów ppoż. i inne.
  12. Opracowanie odpowiedzi na pytania Wykonawców na etapie postępowania o udzielenie zamówienia na roboty objęte dokumentacją będącą przedmiotem niniejszego opracowania.
  13. Dokumentacja musi być wykonana zgodnie z zakresem przedmiotowego zadania, obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej oraz zawierać wszystkie elementy z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, a w szczególności musi posiadać niezbędne uzgodnienia.
  14. Wymagania dla inwestycj:
  • budowy kompleksu budynków inwentarskich wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Nowe Kusy- zgodnie z załączoną wstępną koncepcją zagospodarowania terenu oraz koncepcją budynku.
  1. Do obowiązków Wykonawcy należy wykonanie:
  • Projektów architektoniczno- budowlanych i projektów technicznych wszystkich wymaganych branż sporządzonych zgodnie z przepisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2011 nr 42 poz. 217 z późn. zm. )
  • Informacji dotyczącej Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, sporządzonej zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2024 poz. 725 z późn. zm.) i wszystkich wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz Rozporządzenie Ministra
  • ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U z 2003r. Nr 120 poz. 1126 z późn. zm.)
  • Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych sporządzonych zgodnie z Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2011 nr 42 poz. 217 z późn. zm. )
  • Kosztorysu inwestorskiego sporządzonego zgodnie z Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2021 poz. 2458 z późn. zm.)
  • Dokumentacja musi być wykonana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami technicznymi, zasadami wiedzy technicznej oraz powinna być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
  • Dokumentację należy wykonać w ilości egzemplarzy:
  • projekty budowlane – 4 egz.
  • projekty wykonawcze – 2 egz.
  • kosztorysy inwestorskie – 2 egz.
  • przedmiary robót – 2 egz.
  • informację BIOZ – 2 egz.

Do projektu należy dołączyć oświadczenie o kompletności oraz zgodności z umową, obowiązującymi przepisami i normami, stanowiącą integralną część dokumentacji projektowej.

  1. Dokumentację techniczną, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysy i przedmiary robót Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu także w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie „pdf” oraz „dwg” (część rysunkowa) ) i „ath”(część kosztorysowa).
  1. Do Wykonawcy należy ścisła współpraca w zakresie uzgadniania i zaakceptowania proponowanych rozwiązań z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację projektową zgodnie z założeniami koncepcji technologicznej przedstawionej przez Zamawiającego.

Wykonawca będzie zobowiązany do poprawy opracowanego dokumentu według uwag, wezwań i pytań przekazanych przez organy administracji publicznej m.in. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego  w toku oceny oddziaływania na środowisko i wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do momentu uzyskania pozytywnych opinii, uzgodnień oraz prawomocnej decyzji środowiskowej.

Wykonawca ma obowiązek udzielania Zamawiającemu wszelkich porad i współpracować z Zamawiającym w trakcie procedury oceny oddziaływania na środowisko i wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem najlepszych praktyk oraz w oparciu o obowiązujące przepisy prawa krajowego i unijnego.

Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania i opracowania wszelkich niezbędnych załączników do projektu budowlanego.

  1. Projekt musi bazować na najnowszych rozwiązaniach technicznych. Musi być wykonany z wykorzystaniem rozwiązań opartych na zasadach poszanowania energii i ekologii.
  2. Wykonawca zobowiązany jest do pozyskania i weryfikacji wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego zaprojektowania przedmiotu zamówienia.
  3. Wszelkie opłaty związane z opracowaniem dokumentacji ponosi Wykonawca.
  4. Udział w postępowaniu mogą wziąć Wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia przez, co uznaje się co najmniej wykonanie dokumentacji projektowych na obiekt obory wolnostanowiskowej  krów mlecznych o obsadzie co najmniej 100 DJP w okresie ostatnich 5 lat.

II. Termin realizacji zamówienia: do 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.

  • w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych, urzędowych (np. uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, uzyskania pozwolenia wodno – prawnego – gdyby było wymagane i inne) możliwość aneksowania terminu realizacji zamówienia,
  • udzielanie porad i współpraca z Zamawiającym – do czasu wydania prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

 

III. Kryteria wyboru oferty:

W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki, a ich oferty nie podlegają odrzuceniu, Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:

  • Cena brutto – 25%,
  • Czas realizacji -25%,
  • Doświadczenie projektanta – 25%,
  • Posiadane uprawnienia – 25%

IV. Miejsce i termin złożenia ofert:

  • Ofertę można złożyć osobiście w sekretariacie Stada Ogierów Starogard Gdański Sp. z o.o. w Rzecznej, lub przesłać za pośrednictwem poczty, kuriera na adres Stado Ogierów Starogard Gdański Sp. z o. o. w Rzecznej, Rzeczna 1, 14-400 Pasłęk  lub drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do dnia  30.10.2025r.
  • Oferta powinna zostać doręczona w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Opracowanie dokumentacji projektowej obora w Nowych Kusach.
  • Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

V. Informacje o formalnościach

  1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców pisemnie, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia o wynikach wyboru.
  2. Wszelkie informacje oraz zapytania z wyjątkiem oferty Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, lub drogą elektroniczną na adres Stado Ogierów Starogard Gdański Sp. z o.o. w Rzecznej, Rzeczna 1, 14-400 Pasłęk lub drogą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  3. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami w sprawie zapytania ofertowego jest Pani Monika Wieczorkiewicz-Kupa tel. 697 089 998.

VI. Warunki udziału w postępowaniu:

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi spełniać następujące warunki:

  • Posiadać prawo do wykonania określonej działalności lub czynności w zakresie przedmiotu zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  • Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować zasobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

 

VII. Informacje o odrzuceniu oferty:

Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

  • jej treść nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert, a nie została skutecznie poprawiona,
  • została złożona przez Wykonawcę po terminie,
  • zawiera błędy w obliczaniu ceny, których nie można poprawić,
  • brakuje w niej wymaganych dokumentów.

VIII. Dokumenty składające się na ofertę:

Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:

  • formularz ofertowy – zał. nr 1,
  • oświadczenie o spełnieniu warunków – zał. nr 2,
  • oświadczenie o posiadanym doświadczeniu – zał. nr 3.

IX. Wymagania dotyczące wadium: nie dotyczy.

X. Terminy związania ofertą

Oferent pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od daty upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert.

XI. Opis warunków płatności.

  • Termin płatności faktury: min. 14 dni.
  • Podstawą do wystawienia faktury i końcowego rozliczenia stanowi faktycznie zrealizowane zamówienie i protokół wykonania przedmiotu umowy.

XII.  Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 

  • odwołania postępowania, unieważnienia go w całości w każdym czasie bez podawania przyczyn,
  • zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty,
  • zmiany terminów wyznaczonych w ogłoszeniu,
  • żądania szczegółowych informacji i wyjaśnień od oferentów na każdym etapie postępowania,
  • zmiany treści projektu umowy przed jej podpisaniem, pod warunkiem, że nie będzie to zmiana niekorzystna dla Zamawiającego.

XIII.  Informacja o składaniu ofert częściowych i wariantowanych: 

  • Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  • Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

XIV.  Prosimy o dołączenie do oferty wypełnionej i podpisanej klauzuli o możliwości przetwarzania danych na cele niniejszego postępowania. Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa stanowiąca załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Załączniki:

dokument iconFormularz ofertowy.

dokument iconOświadczenie o spełnieniu warunków.

dokument iconInformacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.

dokument iconProjekt umowy.